0753 701 451
0724 608 149
office@i-asigurare.ro

Informaţii daune

i-Asigurare

Ce faci în caz de daună ?

Am fost implicat într-un accident ușor, doar cu pagube materiale. De ce acte am nevoie?

  1. Poți completa formularul de constatare amiabilă împreună cu celălalt șofer, numai dacă:
    • au fost doar două mașini implicate;
    • ambii șoferi sunt de acord să utilizeze formularul;
    • nu există victime;
    • nu au fost avariate alte mașini, bunuri sau clădiri.
    Fiecare șofer trebuie să păstreze câte una dintre cele două foi autocopiative. Dacă ești păgubit trebuie să depui formularul la compania de asigurări a celuilalt șofer. Dacă ești vinovat trebuie să îl depui la compania ta de asigurări
  2. În cazul în care nu ești de acord cu celalalt șofer privind vinovăția sau există mai mult de două mașini implicate, trebuie să mergeți împreună la secția de Poliție pe raza căreia a avut loc accidentul.
    Poliția va constata avariile, va incheia procesul verbal, va stabili vinovăția și va elibera autorizațiile de reparație.
    Dacă ești vinovat va trebui să îi dai celuilalt șofer o copie a poliței RCA. Dacă ești păgubit vei merge la asiguratorul vinovatului cu următoarele acte:
    • procesul verbal încheiat de poliție;
    • actele personale - talon, permis. CI/BI;
    • copie după polița RCA a vinovatului.

Am fost lovit de un autotusim ce nu avea poliță RCA. Ce pot să fac?

Te poți adresa Fondului de Protecție a Victimilor Străzii, fond administrat de BAAR.
Acesta vă poate despăgubi. Detalii la 021 319 13 02.

Am fost implicat într-un accident soldat cu victime. Ce am de făcut?

Sună la 112
Nu ai voie să părăsești locul accidentului până la venirea Poliției;
Poliția va întocmi procesul verbal, va stabili vinovăția și va elibera autorizațiile de reparație;
Vinovatul va trebui să îi dea celuilalt șofer o copie după polița RCA.

Am fost implicat într-un accident produs în afara țării. Ce am de făcut?

În cazul în care ai avut un accident în străinătate, informează-te cu privire la legislația din acea țară. Va trebui să mergi cu celălalt șofer la Poliție sau să completați constatul amiabil, dacă este valabil în țara respectivă.
Dacă ești păgubit, ai două posibilități:
  • să mergi la compania de asigurări a vinovatului din țara respectivă;
  • să mergi la reprezentantul de despăgubire al companiei respective din Romania.
Dacă ești vinovat, nu trebuie decât să ii dai celuilalt șofer o copie după polița RCA / Carte Verde.

Ce documente trebuie să am la mine atunci când merg la constatare

  • Constatul amiabil completat de ambii șoferi sau procesul verbal de la Poliție;
  • Certificatul de înmatriculare al mașinii (talonul);
  • Permisul de conducere;
  • Copie după polița RCA a șoferului vinovat;
  • Împuternicire (dacă proprietarul este persoană juridică) sau procură notarială (dacă proprietarul este persoană fizică).
  • cartea de identitate a mașinii;
  • actul de identitate (BI / CI);

Cum se obţine despăgubirea?

Înştiinţezi societatea de asigurări a persoanei vinovate de producerea evenimentului, precizând cauzele şi împrejurările incidentului; poți merge la orice agenție, nu contează unde a fost încheiată initial polița;
Inspectorii de daună vor efectua constatarea avariilor, vor deschide dosarul de daună şi îţi vor înmâna ţie sau reprezentantului tău legal nota de constatare;
Dacă ai fost lovit de o maşină înmatriculată în stăinătate, te adresezi Biroului Asigurătorilor Auto din România (www.baar.ro)

Ce riscuri sunt acoperite de asigurarea RCA?

Vătămările corporale sau decesul celui pe care l-ai accidentat;
Orice tip de pagube materiale pe care le-ai provocat (ex.: ai avariat un vehicul, un stâlp, un imobil etc.);
Pagubele rezultate din lipsa de folosință a vehiculului avariat;
Cheltuielile de judecată plătite de către cel nevinovat (numai în cazul unui proces).

Nu ai găsit răspunsul?

În cazul în care nu ai găsit răspunsul la întrebarea ta, contactează-ne iar noi îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Pune o întrebare

Rezolvarea daunei în funcție de asigurator



Daune Auto și Non Auto
Call Center : 021-9599 (tarif normal în rețeaua Telekom)
Program: Luni-Sâmbătă 07:00-22:00, Duminică 09:00-17:30



Apelează Centrul de Daune
Sună la 021.20.19.180 (1) (apelabil din rețeaua Romtelecom)
sau
Formează tasta * (steluta) urmată de 21.20.19.18 (apelabil din rețeaua Orange)
Program: de luni până vineri, între orele 8:00 și 20:00
Notifică prin fax la numărul 0213.167.019



Info Daune: - Țară: *4545
- Străinatate: 0371-781.782
Program luni – Vineri: 8-16.30
* Pentru urgențe, sunați la:
Call center 24/7: *4545, număr accesibil din orice rețea de telefonie
Apeluri din străinatate: 0371-781.782


Informații și programări Daune
Daune auto și Non Auto: 021. 207.00.02
Program Luni – Vineri: 7:00 – 22:00
Sâmbătă – Duminică: 10:00 – 19:00
*Numărul de telefon este valabil indiferent de locul producerii accidentului



Centrul de daune EUROINS Bucuresti își desfășoară activitatea în:
Șos. București Nord, nr. 10, Global City Business Park, Clădirea O21, parter, com. Voluntari, jud. Ilfov.
Call center informatii daune: 031.9107 sau 031.9108
E-mail: daune.bucuresti@euroins.ro
Pentru contactarea centrelor de daună din țară, poți trimite un mesaj pe adrea de e-Mail: daune.tara@euroins.ro



Sună la Alo Groupama: 0374-110-110, în termen de 2 zile lucrătoare de la avarie, pentru a înregistra dauna auto și a te programa la constatare.
Mergi la centrul de constatare Groupama Asigurari cu documentele necesare deschiderii dosarului de daune auto.




Avizarea daunelor se realizează prin intermediul Call Center-ului cu program NON STOP, la numărul: 021.9669 sau 004.021.777.9669 pentru apeluri efectuate din străinătate.
În intervalul Luni – Sâmbătă: 07:00 – 22:00 și Duminică 09:00 – 17:30 apelurile sunt preluate de către un operator extern, iar pentru deschidere dosar de daună și programare pentru constatare, asigurații vor fi contactați în dimineața următoare.



Apelează numărul 0374.400.400 (sau 0374.400.404, pentru serviciile MedUNIQA), în intervalul Luni – Vineri: 08:00 – 20:00.
sau
Trimite e-Mail la adresa: info@uniqa.ro cu detalii despre eveniment, seria poliței UNIQA și numele tău.